Widziałem zdarzenie, kolego zajechałeś resorakowi drogę po chamsku. On zajechał tobie i teraz się mścisz w necie. Daj se siana. Psujesz nam kierowcom zawodowym opinię.
Szkoda, że resorak nie miał pewnie kamery - bo już byś stracił uprawnienia.
Do wszystkich piszących o waleniu w resoraki, pogiętych blachach itd - widać że jesteście mordercami drogowymi, jeszcze niedoszłymi ale już niedługo. Trzeba was pozamykać.
Nie po to masz uprawnienia kierowcy zawodowego - masz być mądrzejszy od cywila, niedzielnego kierowcy w osobowym bo pójdziesz siedzieć.
Osobówka: niezbyt gwałtowne hamowanie - wykroczenie ? może - 3 punkty, może 6...150-300 zł mandatu.
TIR:
- blokowanie lewego pasa
- wielokrotne oślepianie długimi światłami
- jazda poboczem
- stwarzanie zagrożenia w ruchu
razem jakieś 18 lub nawet komplet punktów- mandat łącznie do 1500 lub nawet więcej. Koniecznie prześlijcie policji najlepiej mojemu kuzynowi - nie przepada za TIR-ami - haha - ciekawe kogo tu naprawdę można nazwać idiotą.
Policjanci mają taki dowcip - kto jest głupszy od policjanta, TIR-owiec - rodziny nie ma albo jej nie widuje, siedzi cały dzień w kabinie mniejszej niż cela i emerytury po 40-tce nie dostanie...a żonę rżnie mu listonosz, bo każdej kobiecie w końcu nudzi się czekanie......
- wyzywanie tu na forum kierowcy osobówki od idiotów = naruszenie dóbr osobistych 10-30 tyś nawiązki jeśli zdecyduje się ścigać z prywatnego oskarżenia, i nie dostanie wtedy nawet mandatu - powody nie będą rozpatrywane.
Typowa TIRowa patologia. wali lewym pasem i jeszcze mści się na osobówkach wrzucając filmy. Już wyhamował a potem zjeżdża na pobocze - widać że już planował scenariusz pt "och jak ta osobówka niebezpiecznie jeździ", no i długie światła z TIRa rzeczywiście widać..... No i czemu Ford hamował - nie był bezpośrednio za TIR em, może coś się stało, a potem dohamował bo dostał długimi - przepisowo !
Znowu zjeb w TIRze najprawdopodobniej zajechał komuś drogę i jeszcze płacze, że ktoś się na nim odegrał - gnój i hipokryta. Pokaż 5 minut wcześniej mendo drogowa - na nagraniu widać, że jeszcze oślepiałeś osobówkę długimi światłami - film się robi żółtawy i widać odbicia - przepisy mówią, że jak ktoś cię oślepia to masz zwolnić albo nawet zatrzymać się - a osobówka hamuje na raty, więc pewnie przyhamował trochę a potem dostał długimi - bo wbrew pisania tu o hamulcach to właśnie TIR'owcy ich nie używają - jedzie taki 90,1 i ryms na lewy pas bo gościu przed nim ma równo 90.
Droga S52 kierunek Cieszyn, znowu niedowartościowany starszy otyły kierowca pokazał swój otępiały kunszt zajeżdżając drogę innym uczestnikom. Nie zdaje sobie sprawy, ale w końcu trzeba to zgłosić na Policję, bo czekać aż dojdzie do katastrofy nie warto.
Niecierpliwy jestem i to bardzo ale ze względu na to że mi się spieszyło wyręczył mnie pan z SB 0825R. Do pana z Tira.Naucz się zmieniać pasy selektywniej tymbardziej że wykonujesz to jak byś się uczył albo jakby była szklanka na drodze.
Kolejny lubiący dawać "nauczkę"? Prowadziłeś kiedyś zestaw tak ze 25-30 ton za plecami? Spróbuj. I wykonaj manewry tak żwawo jak resorakiem osobowym. Powodzenia. Może nawet udało by ci się pozostawić zestaw na kołach... Ludzie, dziwicie się pewnej aferze sprzed paru lat, jak to wyszło na jaw, że tirowcy na jakims kursie byli uczeni "walenia w osobówkę"? Pamiętacie? Jak się widzi takich kozoków miłujących "nauczanie" hamowaniem, to sam bym nie hamował za takim misjonarzem. Kamery w autach coraz popularniejsze, już nie jestescie bezkarni, panowie misjonarze... Jeszcze może sobie rybki ponaklejajcie na klapach.
Jak dobrze, że jeszcze kilku polonistów w tym kraju żyje:). A już myśleliśmy, że z powodu głodu był to wymierający gatunek. Podobno, to portal z wykroczeniami drogowymi itd, a nie forum ciągle narzekających nauczycieli :)
Ludzie!. Nie interesujcie się tym, co wcześniej zrobił nagrywający. Może przy wyprzedzaniu dość długo zajmował lewy pas, może wciął się przed osobówkę, może jeszcze coś innego. To jest naganne, ale nie najważniejsze. Ważne jest to, jak zachowują się inni kierujący, którzy sami wymierzają sprawiedliwość, narażając innych na niebezpieczeństwo. W taki sposób pokazują, że są z dżungli. Normalny człowiek zaklnie pod nosem i jedzie dalej. Ewentualnie, jeśli ma nagranie, czas i ochotę, to idzie do sądu.
Tak się może skończyć gwałtowne hamowanie ciężarówki. Zastanów się czy nadal chcesz "umoralniać" kierowców (zwłaszcza, że wtedy znajdujesz się przed ciężarówką)
@Guesst : cyt: "Widać nigdy nie miałeś do czynienia z sytuacją z której tylko fartem wyszedłeś z życiem"
Twój tok myślenia każe ci sprowadzać zagrożenie katastrofy w ruchu lądowym w odwecie? Lepiej nie oznajmiaj tego publicznie, bo to znamiona poważnego problemu z psychiką. Dzięki za rady, wysiadam z twojego świata, z koniem się kopał nie będę. Tyle ode mnie. Baj.
i właśnie dlatego tacy jak ty nie powinni mieć prawa jazdy. Prawo jazdy powinno być wyłącznie dla ludzi opanowanych. A jak nie umiesz trzymać nerwów na wodzy - przesiądź się na rower albo transport publiczny. Nie ty (i tobie podobni) jesteś do wymierzania sprawiedliwości. Tak na ścisłość - bez względu co zrobił kierowca ciężarówki to właśnie on może wymierzyć sprawiedliwość kierowcy forda wysyłając film na policję. Ja bym tak właśnie zrobił. A tobie radzę schować głęboko prawo jazdy (o ile w ogóle je masz) i nie wsiadac do samochodu, bo jesteś zagrożeniem dla innych.
@Guesst - jak musisz odreagować to sobie zwal w kiblu a nie odstawiasz manianę na drogach. Chcesz zginąć to idź się powieś na drzewie, ale nie wciągaj w to innych, dobrze?
@DriverM2 - pytałem czy tak uważasz a nie mówiłem, że tak napisałeś, czytaj ze zrozumieniem. Ja sam tak uważam. Są sytuacje w których człowiek wychodzi z siebie. Sam kiedyś przez jednego kretyna w tirze mogłem mieć potworny wypadek. Jeżeli sugerujesz pobieganie, to sobie biegaj, chlaj czy uprawiaj jogę. Widać nigdy nie miałeś do czynienia z sytuacją z której tylko fartem wyszedłeś z życiem. Jak już to przeżyjesz, to wróć do swoich pomysłów i idź pobiegać albo ochlać.
@Guesst - oj, gdzie ja tam pisałem o "masakrowaniu mazaka"? Opierdol to dla ciebie równoznacznik pobicia? Wiesz, że chodzi o ''konkretną rozmowę'', jak już. Odreagowanie? To niech idzie się ochlać albo pobiegać, a nie hamować przed maską, bo prędzej go wprasują w asfalt, zanim zdąży "nauczyć" kogokolwiek niestety.
@DriverM2 - to nie jest nauka tylko odreagowanie. Uważasz, że lepiej było wyciągnąć kierowcę TIRa i mu zmasakrować mazak? Hmm... może faktycznie. Za pobicie TIRowca w afekcie kierowca Forda by dostał grzywnę a TIRowiec długo by jadł przez słomkę.
@Guesst - nie, nie musisz pobłażać, ale nie masz prawa "uczyć" w ten sposób. Jak pisał ktoś powyżej - idź do sądu, Policje wołaj, opierdol kierowce na najbliższym postoju, cokolwiek, ale nie misjonarstwo z hamowaniem, bo zginiesz marnie i bedzie beczenie, jak to sie mogło stac?
Wrzucaj sobie filmiki, oczywiście starannie przycięty żeby nie było widać co żeś nawiwjał.
Ciesz się teraz, bo już wchodzi prawo gdzie w ogóle za zbliżenie się do lewego pasa będziesz dostawał z automatu 500zł i 10pkt to szybciutko prawko stracisz i będzie spokój.
OK, to tirowiec dostanie ten mandat. Ale nic nie uprawnia doi "wymierzania mu akry" przez takie hamowanie. NIC, kumasz? Od tego jest Policja a nie takie kozoki w resorakach!
@NFJ
Kolego dziękuję za rzeczowe nakreślenie sprawy - faktycznie nie do końca jest mi znany sposób działania rejestratorów bo nie posiadam żadnego. Myślałem, że więcej można cofnąć nagrania albo mieć więcej możliwości jeśli chodzi o ustawienie nadpisywania video (chyba tak się to nazywa) - w końcu nie raz się zdarzało, że na prośbę użytkowników tego portalu autorzy nagrań byli w stanie udostępnić nawet 5 minut wstecz nagrania. Z drugą częścią wypowiedzi też muszę się zgodzić - szanse, że coś by to wniosło do sprawy są raczej niewielkie, ale różnie bywa...
@Kierowca
Co było wcześniej jak najbardziej ma znaczenie - wszak gdyby były dowody na jakiś czyn to obaj mogliby dostać mandaty, prawda? Tu wystarczyłoby, że kierowca Forda tłumaczyłby się choćby awarią auta i musiał zwolnić, albo zasłabnięciem; po prostu nie zajechał nikomu drogi nagle, tuż przed maskę - był chamski i tego nie pochwalam, ale na całe jego szczęście nie był też niebezpieczny jak nie jeden kierowca w podobnych zdarzeniach. Jeśli uważasz, że zachował się tak całkowicie bez powodu, po prostu umyślił sobie, że akurat tego uczestnika ruchu wyhamuje tak dla zabawy - to znaczy, że dajesz przyzwolenie innym kierowcą np. na nagłe wjeżdżanie na Twój pas ruchu wolniejszym pojazdom, które to zdarzenie mogło mieć tutaj miejsce. Zapewne wtedy jesteś zadowolony i uśmiechnięty. Albo może sam tak często robisz???
@NFJ
nie tłumacz osiołkowi, bo widać nie ma pojęcia o czym pisze. Nie ma znaczenia co było wcześniej. Ma znaczenie to co się nagrało i to buraczek w fordziku dostałby po dupie (podwójnie). Jego zachowanie to powodowanie zagrożenia w ruchu lądowym, zatem kierowca ciężarówki nie odpowiedziałby za niezachowanie bezpiecznej odległości, bo nie można jej zachować, kiedy ktoś jak burak zajeżdża i hamuje. Zatem nie tłumacz deklowi bo dekiel nie zrozumie. Pozdrawiam.
@marcinek180 - używasz może takiego rejestratora? Nie? Bo ja używam i napiszę ci jak wygląda rejestrowanie "awaryjne" Jak klikniesz ten magiczny przycisk albo zadziała akcelerometr (w wyniku np. uderzenia), zachowywana jest np. minuta przed zdarzeniem i minuta po, czyli dwie minuty ze zdarzeniem dokładnie w połowie. Każdy model ma te czasy ustawione trochę inaczej, w moim (MiVue538) domyślnie jest 10 sekund przed zdarzeniem i minuta po. Niektóre modele pozwalają te czasy zmienić, większość nie.
Dlatego nie bulwersuj się tak, bo nie zobaczysz tego wcześniejszego momentu - te zapisy nie sięgają tak daleko w przeszłość, nie takie jest ich zadanie. Większości tych filmów nikt nie przycina, tyle się po prostu nagrało.
Druga rzecz to cel takiego nagrania - co to da? Nie ma obrazu z lusterek, więc nawet gdyby było takie nagranie to nie ocenisz co się działo z tyłu. Będziesz miał powiedzmy dwie minuty na których widać jak autor dojeżdża w tempie ślimaka do poprzednika i potem zmienia pas. Dużo z takiego zapisu nie wywnioskujesz.
@DriverM2
A może byś tak przeczytał ze zrozumieniem co napisałem zanim odpiszesz? Szczególnie ostatnią część mojej wypowiedzi.
Kolejna sprawa to fakt, że z wielu tego typu filmików w sieci ten kierowca przynajmniej nie zrobił tego niebezpiecznie. Był chamski, ale swoje wyhamowywanie jak to nazwałeś wykonał w miarę płynnie i z zachowaniem bezpiecznego odstępu. Gdyby nagrywający w niego uderzył policjant prawdopodobnie i tak uznałby go winnym kolizji. Hamującemu co najwyżej dałby mandat.
@marcinek180 - ale jaki to przepis pozwala komukolwiek wyhamowywać przed maską? Cokolwiek wydarzyło się wcześniej (a raczej żadnego kataklizmu nie było, skoro jadą dalej), nic nie usprawiedliwia takiego zachowania, jak ten z filmu (hamujący). Taki kozak, że ryzykuje zmiecenie z drogi przez zestaw cięższy od niego kilkunastokrotnie? Jak miał sapy do tirowca, było odważyć się na rozmowę, nawet na najbliższym czerwonym świetle, cokolwiek byle nie hamowanie w ten sposób, bo jak taki odważny, w końcu doigra się, że zostanie z niego pokrwawiony kawał płaskiej blachy, to nie jest gra komputerowa!
Autorze nagrania jeśli masz czyste sumienie i nie masz nic do ukrycia - pokaż nam na filmie przynajmniej 1 minute wcześniej co się działo. Bo film zaczyna się gdy jesteś na lewym pasie a potem ni z gruszki, ni z pietruszki ktoś postanawia po chamsku, bez przyczyny wyhamować Cię? No nie wierzę... Jego zachowania oczywiście wcale tu nie bronię, przeciwnie, potępiam. Jakoś dwie osobówki przed nim potrafiły pojechać normalnie...
Zdechnij kurewko z forda