ten palec niech sobie wsadzi.... kodeks mówi jasno - pasem kończącym się należy jechać do końca, koniec kropka nie ma dyskusji, a za te manewry donos na pały i może się nauczy.
Tępić CWANIAKÓW !!! Skoro wielu może czekać cierpliwie na prawym pasie, to dlaczego jakiś CWANIACZEK ma się wbijać po chamsku na sam początek oczekujących !?
co brakło argumentów!!!!! Również posiadam słownik Języka Polskiego PWN, Niestety takiego jak ty "...słowniku ludzi kulturalnych.." nie posiadam, ale kultury jestem nauczony. Widać po tobie ze masz jakieś gówniane księgi niewiadomego pochodzenia, pewnie o ruchu drogowym tez i potem robisz z siebie IDIOTE na kazdym formu i na drodze, ale pamiętaj wszystko jest do czasu.
Wiesz że nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które w dostatecznie obelżywy sposób byłyby w stanie opisać twoje zachowanie. Dlatego nie zwyzywam cię ... Ale jeśli jeszcze raz użyjesz bezpośrednio w stosunku do mnie obraźliwego słowa zmusisz mnie w ten sposób do tego abym zniżył się do twojego poziomu, co nie ukrywam będzie bardo trudnym zadaniem, żeby dojść do takiego dna intelektualnego i kulturalnego.
znak p-21 o tym informuje pas jest krotki, ale jest i kazdy ma prawo na niego wjechać. Skąd wiesz odkąd stały samochody na prawym pasie.
Znak drogowy F-16 "koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej". Uprzedza o końcu wewnętrznego pasa ruchu na jezdni wskazanej na znaku. (Gdzie jest napisane ze przy tym znaku nalezy sie katapultowac na prawy pas, to jest informacja ze ten pas sie konczy )
P-9b Strzalka naprowadzajaca NIE NAKAZUJE i nie zabrania jechania po niej tylko informuje zeby wjechac na pas, na ktory jest skierowana a jazdy dalej za strzalka ZABRANIA p-21
arogancki cwaniaczku; przed lewym pasem masz znak P-21 „powierzchnia wyłączona” ciekaw jestem którędy wjechałeś na ten pas?, następnie na początku lewego pasa masz po jego obu stronach znak: "F-16 koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej”, następnie cztery razy znak "P-9 strzałka naprowadzająca” oznacza nakaz
wjazdu na sąsiedni pas ruchu wskazany strzałką;
nie dotyczy to kierujących pojazdami, dla których jest
przeznaczony dalszy odcinek pasa ruchu. Ale ty jesteś chamskim drogowym cwaniaczkiem i ignorujesz wszystkie znaki, chcesz się wpieprzyć na początek korka z powodu syndromu...??? no bo przecież znaki i przepisy są dla "baranów" ...
ty masz iloraz czy iloczyn inteligencji ????
skoro droga składa się z dwóch pasów w jedna stronę, to należny poruszać się dwoma pasami i jadę do końca pasem, którym mogę, dopóki znaki poziome i pionowe nie poinformują mnie ze robi sie jeden pas i należy zjechać. Jak jestes baran i stoisz jak stado baranow jeden za drugim i beeeeczycie, to inni jada tym wolnym pasem.
No to dlaczego CHAMIE zamiast grzecznie czekać wpieprzasz się na sam przód ??? Poza tym CHAMIE widzę, że jak piszesz, tak tez zachowujesz się na drogach - tzn jak CHAM !!!
debilu!!!
po to sa dwa pasu zeby grzecznie czekac na dwoch pasach i !!!!
jak masz problem ze zrozumieniem podstaw ruchu drogowego to samochod zostaw sobie pod domem.
szeryf z palcem to idiota. P-9 powiada o nakazie zmiany pasa ruchu - OK.
SJP powiada: nakaz
1. «norma działania oparta na zwyczaju i moralności»
2. «ustne lub pisemne polecenie, któremu należy się podporządkować»
Ani w ustawie, ani w SJP nie ma słowa o natychmiastowej wykonalności. Trzeba zmienić pas przed ostatnim powtórzeniem znaku P-9 i ta teza jest logiczna bo za ostatnim znakiem P-9 skończy się pas albo zobaczymy np. znak P-22 co będzie złamaniem przepisów jeśli będziemy kontynuować jazdę tym pasem. (zapewne będzie jakiś wyjątek lub kombinacja znaków ale o tym na końcu).
Jeśli mamy znak nakazu o natychmiastowej wykonalności to ustawodawca to przewidział np:
C-1: nakaz jazdy w prawo przed znakiem (no chyba nawet dla Janusza z palcem to jest oczywiste)
podsumowując: trzeba być turbo Januszem by tak się zachowywać. Wina jest tylko i wyłącznie Janusza, chciałeś być świętszy od Papierza i cie Januszku zjadła frustracja :-)
Znak P-9 „strzałka naprowadzająca” oznacza nakaz
wjazdu na sąsiedni pas ruchu wskazany strzałką;
nie dotyczy to kierujących pojazdami, dla których jest
przeznaczony dalszy odcinek pasa ruchu. - JEŚLI KTOŚ TEGO NIE ROZUMIE TO NIECH ODDA PRAWO JAZDY !!! Widząc pierwszą strzałkę należy niezwłocznie podjąć wszelkie działania zmierzające do wykonania nakazu !!!
to po co robic drogi 2 pasmowe, skoro po lewym pasie nie mozna jechac? ludzie ogarnijcie sie do jasnej ciasnej, po to sa dwa pasy, zeby z nich korzystac, a nie zeby sobie byl... ludzie... a pozniej sie dziwicie, ze polaki to cebulaki.. janusze z grazynami, i sebixy z karynami..
Znak P-9 „strzałka naprowadzająca” oznacza nakaz
wjazdu na sąsiedni pas ruchu wskazany strzałką;
nie dotyczy to kierujących pojazdami, dla których jest
przeznaczony dalszy odcinek pasa ruchu. - JEŚLI KTOŚ TEGO NIE ROZUMIE TO NIECH ODDA PRAWO JAZDY !!!
Masz racje "przecinek". To jest po to żeby połowa "kolejkowców" zjechała na lewy pas, a nie stali jak te jemioły gęsiego.
Ale w tym kraju za dużo jest debili przyspawanych nie do tego pasa co trzeba. Baby często boją się zmieniać pasy, ale co tłumaczy facetów?
Ale co ja tłumaczę głupiemu torollowi, przecież i tak nie dotrze.
Jestem ciekaw ile osób zadało sobie trud, aby sprawdzić układ drogowy tego miejsca ? Żeby nie było, nie bronię szeryfa, ale trochę jednak go rozumiem, bo moim zdaniem tam zastosowano takie rozwiązanie, które prowokuje tego typu zachowania.
Chciałbym też zobaczyć początek takich nagrań. A czemu ? Bo chciałbym zobaczyć ilu nagrywających wpierw przejechało przez powierzchnię wyłączoną z ruchu, aby znaleźć się na lewym pasie - mam wrażenie, że nie są to odosobnione przypadki.
Jeśli ktoś pisze coś w stylu: czemu kierowcy nie jadą do końca swoim lewym pasem... tzn. że nie wie jaka to tam wygląda. To jest zjazd z A4 (JEDEN pas), który w pewnym momencie przechodzi w dwa pasy, aby po 300 m znów przejść w jeden pas. Zapewne w zamyśle twórców miał to być taki bufor, aby nie blokować A4, ale moim zdaniem działa on tak sobie i jest nieintuicyjny.
Ostatnio w jakiejś składance był ten film i tam zauważyłem (widać to też tu, ale wcześniej nie zwróciłem uwagi), że na samym początku widać zmianę pasa przez nagrywającego.
@zHDK tak dla wyjaśnienia, jestem pewien, że wczoraj wieczorem nie widziałem Twojego komentarza i ostatni był od pietrka, ale mniejsza z tym.
Przechodząc do sedna, zgadzam się, że szeryfowanie jest złe, w tym wypadku, należy się dodatkowa nagana za gest, który jest po prostu chamski i tyle. Szeryfa "rozumiem" o tyle, że powtórzę jak mantrę, ten układ drogowy jest tam moim zdaniem źle zaprojektowany i pytanie ilu takich wymijających (w tym cwaniaków, którzy przejechali przez powierzchnię wyłączoną z ruchu) tam wcześniej przejechało zanim szeryfowi puściły nerwy ?
I naprawdę chętnie bym zobaczył początki tych nagrań, bo już kilka razy tu widziałem filmiki, gdy ktoś bardzo się burzył, że inni nie przestrzegają przepisów (np. blokowanie lewego pasa), a jakoś nie zauważał swoich przewinień (np. zdecydowanie nadmiernej prędkości). Oczywiście to nie usprawiedliwia szeryfa, ale moim zdaniem zanim kogoś potępi się w czambuł warto zapoznać się z sytuacją np. osobiście jestem bardziej wyrozumiały na błędy kierowców z obcą rejestracją w moim mieście.
Odpowiedź do niepodpisanego komentarza. Tak wiem, że istnieje takie ryzyko, ale nie chodzi o to, aby przejechać na pełnym gazie na zielonej strzałce bez oceny sytuacji. Generalnie uważam, że w ruchu miejskim ten przepis się nie sprawdza i jest w praktyce martwy - nawet policja go nie przestrzega. A takie martwe przepisy trzeba zmieniać. Do tego wszystko zależy od sytuacji, jak mam idealną widoczność, to w ogóle bez sensu tamować ruch, a w 99,9% przypadków turlanie się 5-10km/h wystarczy do prawidłowej oceny sytuacji, bez konieczności zatrzymywania pojazdu do zera. Przy czym wykonując taki manewr trzeba cały czas pamiętać i mieć świadomość, że to jest WARUNKOWE pozwolenie na skręt i przepuścić wszystkich z pierwszeństwem.
Oczywiście każdy może tu mieć swoje zdanie, natomiast ja uważam, że należy jeździć przede wszystkim z głową, myśleć o innych - a nie tylko o sobie, niestety to chyba jest największy grzech kierowców, być czytelnym i przewidywalnym na drodze, a nie tylko sztywno kierować się literalnie przepisami.
do komenta Jacek K.2017-10-12 21:37:44
źle rozumiesz (albo mało skrzyżowań widziałeś w życiu) - musisz się zatrzymać dlatego, żebyś był pewny, że nie wbijesz się w pas ruchu jadących pojazdów z lewej lub w rowerzystów! i pieszych przecinających Twój pas ruchu, który masz udostępniony warunkowo. Zaobserwuj, że ryzyko potrącenia jest!
A co ma piernik do wiatraka? Odpowiadam Jackowi,który pisze o tym jak lewy pas się rozpoczyna (i dlaczego uważam, że to nie ma znaczenia), a nie o samym szeryfie (a tym bardziej światłach).
@pietrek - małe sprostowanie, niezatrzymujących się na warunkowej zielonej strzałce też rozumiem. Tak wiem, przepis nakazuje bezwzględne zatrzymanie się, ale przepis przepisem, a życie swoje. Moim zdaniem akurat ten przepis w gęstym ruchu miejskim jest niewłaściwy i praktycznie martwy.
@pietrek - nie tego nie rozumiem, ale tak jak pisałem układ drogowy jest tam niefortunny. Jeszcze raz polecam mapy Google tym, którzy tego rejonu nie znają, bo to nie jest typowy przykład kończącego się pasa i zastosowania zasady zamka.
Jeszcze raz powtórzę, nie popieram szeryfowania, ale dla mnie wielu jadących w tym konkretnym miejscu lewym pasem nieco cwaniakuje. Dlatego też z chęcią bym zobaczył wcześniejszą część nagrania, bo jestem ciekaw, w którym miejscu nagrywający wjechał na lewy pas.
Oczywiście zostaną znów zminusowany, ale przyzwyczaiłem się już do tego, że wielu komentujących uważa, że jak ktoś ma nawet nieco inne zdanie, to jest cham, prostak i prawko znalazł w czipsach.
Rozumiem o co Ci chodzi, ale gdyby połowa gęsi stanęła na lewym pasie, to żaden "cwaniak" nie miałby powodu/sposobu wjechać przez azyl, bo tam już stałyby samochody na obu pasach.
A tak "prawilni jednopasmowcy" sami ułatwiają wjeżdżanie przez azyl, zostawiając wolne miejsce na lewym pasie.
Zresztą znam inne miejsca, gdzie cwaniaki wciskają się tak jak piszesz (przez azyl/ciągłą), a ludzie wręcz zostawiają im miejsce i ułatwiają taki manewr mimo, że stoją na obu pasach.
Na drodze trzeba myśleć (także za innych) i rozumnie wykorzystywać infrastrukturę, a nie "stać w kolejce", "szeryfować", "cwaniakować" itd.
Nie wiadomo jak nagrywający wjechał na lewy pas (czy "wbił się" przez azyl, czy zmienił pas na jego początku), ale skoro już tam się znalazł, to nie powód do szeryfowania. Bo to takie typowo "cebulackie" zachowanie "równać wszystko i wszystkich w dół".
Ja bym nie hamował, w 100% winny kolizji byłby śmieć z volvo. Bawią mnie tylko komentarze ćwierćinteligentów, którzy twierdzą, że nagrywający to "cwaniak". Wyprowadzę was z błędu, nie, on nie jest drogowym cwaniakiem, to wy jesteście drogowymi pizdami, zapamiętajcie to sobie.
Brawo SZERYF ! Miałeś tam koleś na prawym pasie kilka miejsc w które mogłeś wjechać ! Strzałki na lewym pasie informują Cię, że pas się kończy i należy zmienić pas najwcześniej jak to możliwe, tak mówi Ustawa prawo o ruchu drogowym - wiesz co to?
..pas się kończy i należy zmienić pas najwcześniej jak to możliwe" A czy wczesniej bylo to mozliwe idioto? Nie widzisz ze tam jest jakas kolejka PRL xD. Wczesniejsze zmienienie pasa nie bylo mozliwe wiec jechal do konca pasa ktory zostal wyznaczony do jazdy.
DO 2017-10-11 23:17:10: Szeryf chciał po prostu zrobić to o czym piszesz, zmienić pas, a że najpierw na lewy a potem na prawy, a kto mu zabroni "- jadąc wolno, w korku - na samym końcu - jazda na suwak" - A tak poza tym doucz się! I nawet nie będę wchodził w szczegóły bo i tak nie zrozumiesz !
No tak, przecież nagrywający jedzie 70 km/h i i w dodatku jest całkowicie sam!
Strzałki informują tylko, że pas się kończy. Co najwyżej masz zaniechać wyprzedzania, nie gdzie masz zjechać (mylnie rozumiane przez zbyt dużą ilość ludzi).
Kończący się pas należy zmienić (w zależności od warunków i prędkości):
- jadąc wolno, w korku - na samym końcu - jazda na suwak,
- jadąc normalnie - na strzałkach, przed strzałkami, bez większej różnicy, a ci jadący pasem sąsiednim powinni zwiększyć odstęp i (wbrew pierszeńtwu) umożliwić płynną zmianę pasa a nie siadać na zderzaku.
Proste i oczywiste.
Jeśli nie rozumiesz zasady działania zamka błyskawicznego to lepiej nie jeździj a jeśli nie podoba ci się ta zasada "bo coś tam" to siedź se na tym prawym pasie.
Kilka miejsc to luki pozostawione przez debili, którzy w korkach, jadąc 5 km/h mówią, że to jest ich bezpieczny odstęp. Tylko wydłużają korki.
Bardzo dobrze, że kierowca Volvo zablokował tego szczyla z kamerką. Cwaniactwo należy tępić. Z całą stanowczością, jednak nie zniżając się do obrażania innych.
bardzo dobrze, następnym razem trafi na kogoś kto wie, że nie łąmie przepisów i w niego przywali i pan szeryf nie będzie miał autka bo pójdzie na złom ten szmelc, a poszkodowany sobie naprawi z OC szeryfa ;) róbta tak dalej !
Chciałbym poznać tłumaczenia tych, którzy stoją gęsiego jak barany na rzeź... no bo ja ich nie rozumiem.
Gdyby wszyscy jechali do końca na ile droga pozwala to:
1 Nie byłoby problemu szeryfowania.
2 Korek byłby krótszy, bo korzystamy na maksa z tego co mamy.
DO driver: Widac w twojej wypowiedzi jak gardzisz ludzmi nazywajac ich "matołami" Kim ty wogole jestes, za mogo sie masz? ty zakompleksiony malutki czlowieczku...
Cuffa, czy ktoś potrafi zrozumieć takich ludzi?
Ostatnio miałem taką sytuację, że sobie skręcam na rondzie w lewo, po skręcie wyjeżdżając na prostą, po lewej mam kierowców na pasie do skrętu w lewo. Nadal na rondzie.
Gościu namyślił się, że jednak nie będzie skręcał w lewo, tylko pojedzie na wprost i rypie się przed maskę.
Hamuję, trąbię. Gościu wrypał się i jedzie pasem, po czym spuszcza szybę i lewą ręką pokazuje ile mu do dupy wchodzi.
Kim trzeba być, żeby się tak zachowywać. Facet koło 50stki. A jego dupeczka jako pasażerka jeszcze się z tego cieszy.
Dobrze, czyli nie znasz jednak tej różnicy i nie potrafisz jej podać albo właśnie przeczytałeś i stwierdziłeś, że zrobiłeś z siebie głupka.
Na pytanie o różnicę odpowiedziałeś, że "nie wygląda" na to, żebym ją znał. Cóż za inteligentna odpowiedź. Ale czego się spodziewać po tak znanym na tym portalu użytkowniku.
Jak widać nie odpowiesz na pytanie, bo się boisz dyskusji, a jedynie rzucasz dziecinny i infantylny tekst. Można się było tego spodziewać po tobie.
W nic się nie bawię. W przeciwieństwie do ciebie traktuję prawo poważnie. Tobie też to radzę, bo marnie skończysz z takim podejściem do życia.
Ciekawe, mnie pytasz czy znam różnicę a nie wygląda żebyś sam wiedział co jest czym. Może jednak lepiej nie baw się w to bo sam się wpędzisz w problemy.
O znieważenie jeśli już, o zniesławienie to będziesz najwyżej siebie pozywał bo to Ty opublikujesz nagranie. ;)
Ale popieram, ja jeżdżę z kamerą od roku i tak średnio dwóch miesięcznie zgłaszam do niebieskich - odsetek "umorzonych" jest skrajnie niski, to dla Policji łatwy 'zarobek" bo wszystko widać jak na dłoni. Nie publikuję jednak bo jak widzę niektóre komentarze pod filmami to mi ręce opadają.
Dobrze, że w tym miesiącu kupuje sobie kamerkę i wszystkich tych debili i śmieci wrzucę do internetu i będę ładował ich na policję.
Jak ktoś mi pokaże faka, to skończy się sprawą o zniesławienie lub znieważenie.
Skoro matka debili nie wychowała, to ja ich wychowam.
Treść twoich wypocin
- "Jesteś tylko malutkim, głupiutkim, nieśmiesznym trollikiem"
- "Masz ból (_!_), bo nie rozumiesz przepisów? Szkoda klawiatury na karmienie trolla"
- "przestań pisać bzdury trollu"
świadczy o tym, że jesteś zwykłym CHAMEM i nie masz za gorsz szacunku dla innych, a sieć to jedyne miejsce gdzie możesz sobie ulżyć!
Nikt cię (świadomie z małej) nie wyzywał i nikt cię (świadomie z małej) ni obrażał, ty (świadomie z małej) pierwszy tutaj atakujesz swoim CHAMSTWEM i domniemam, że na drogach ta twoja (świadomie z małej) cecha również jest najbardziej widoczna.
Tak jestem ograniczony (potrafię się przyznać, że nie jestem alfą i omegą), ale potrafię czytać ze zrozumieniem, czego takiemu trollowi jak "ty" brakuje.
"Znak P-9 „strzałka naprowadzająca” oznacza nakaz
wjazdu na sąsiedni pas ruchu wskazany strzałką;
nie dotyczy to kierujących pojazdami, dla których jest
przeznaczony dalszy odcinek pasa ruchu."
Gdzie tu jest coś o pierwszej strzałce lub o "natychmiastowości"? Nie, nakaz zjazdu nie jest równoznaczny z "natychmiast". Nie rozumiesz co cytujesz, a prujesz się jak stare gacie. Jesteś tylko malutkim, głupiutkim, nieśmiesznym trollikiem.
to jest właśnie cytat TROLLU, ale skoro nie rozpoznałeś tzn że nie znasz przepisów - a nakaz to nakaz ! nie zaraz, nie później tylko natychmiast (niezwłocznie) !!! TROLLU
Znak P-9 „strzałka naprowadzająca” oznacza nakaz
wjazdu na sąsiedni pas ruchu wskazany strzałką;
nie dotyczy to kierujących pojazdami, dla których jest
przeznaczony dalszy odcinek pasa ruchu. - JEŚLI KTOŚ TEGO NIE ROZUMIE TO NIECH ODDA PRAWO JAZDY !!! Widząc pierwszą strzałkę należy niezwłocznie podjąć wszelkie działania zmierzające do wykonania nakazu !!! a nie zapierdzielać do końca pasa !!! Ile strzałek minąłeś - tyle nakazów nie wykonałeś !!!
warto przypomnieć :)