Tablica rejestracyjna PP2715H
Województwo wielkopolskie
Powiat Piła
Pojazd: HONDA CIVIC HATCHBACK, lata produkcji: 2008-2012

Oceń kierowcę

118
40
  • Numer 7 w rankingu najlepszych kierowców w lipcu 2016

Komentarze

PP 2715H 2017-04-14 10:21:14

Sytuacja jest jasna. Autor wymusił pierwszeństwo na prawidłowo jadącej Hondzie. Ta była na drodze z pierwszeństwem i miała prawo zmienić pas na dowolny. A autor miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

Kiedyś pokazywali w drogówce analogiczną sytuację. Co prawda nie na rondzie, ale na zwykłym skrzyżowaniu. Gość wyjechał z podporządkowanej ulicy innemu facetowi, który w tym momencie zmieniał pas ruchu. Wina była po stronie wymuszającego.
Oceń komentarz:
+
3
-
PP 2715H 2017-04-13 22:45:16

Honda była na rondzie. Jechała prawidłowo, z lewego pasa: https://www.google.pl/maps/@53.1652655,16.7595859,3a,75y,180h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1si2yRzbM-U5g-svXSY1NmiA!2e0!7i13312!8i6656 zdjęcie. I ten co filmował, musi się jeszcze sporo nauczyć zanim wyjedzie na drogi publiczne, skoro nawet w tej dziurze Pile sobie nie radzi :)
Oceń komentarz:
+
2
-
PP 2715H 2016-08-01 17:28:16

Byl znak ustap przed rondem.
Oceń komentarz:
+
3
-
PP 2715H 2016-08-23 14:44:07

Dokladnie.
Oceń komentarz:
+
2
-
PP 2715H 2016-07-22 17:31:07

Nom
Oceń komentarz:
+
0
-
PP 2715H 2016-07-20 13:12:38

Pierwszeństwo ma Honda.
Na tak oznakowanym rondzie jadący rondem ma pierwszeństwo przed wjeżdżającym na rondo, nawet jeśli zmienia pas.

Analogiczna sytuacja to gdyby Honda jechała lewym pasem drogi głównej, a ktoś zaplanowałby sobie wyjeżdżając z podporządkowanej że nie przeszkodzi Hondzie bo wyjedzie na prawy pas.
Jeśli w tej samej chwili Honda zmieni pas na prawy, do czego ma prawo, to winny kolizji będzie wyjezdżający z drogi podporządkowanej.

Co innego gdyby obaj kierowcy już jechali po rondzie, albo tu sytuacja była dynamiczna, a filmujący wjeżdżał na rondo i miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa Hondzie.
Oceń komentarz:
+
2
-
PP 2715H 2016-07-21 16:32:20

w momencie stłuczki obaj znajdowaliby się na rondzie równolegle do siebie
w takie sytuacji, to wina Hondy
Oceń komentarz:
+
0
-
PP 2715H 2016-07-19 16:50:52

Kierowca Hondy powinien zmienic pas na prawy, znajdując się juz na rondzie, wtedy miałby on pierwszenstwo. NIE ZJEZDZA SIĘ Z LEWEGO PASA NA RONDZIE, PRZED ZJAZDEM ZMIENIAMY PAS NA PRAWY I DOPIERO WTEDY OPUSZCZAMY RONDO. CHYBA, ŻE ZNAKI MÓWIĄ INACZEJ.
Oceń komentarz:
+
7
-
PP 2715H 2016-07-20 09:28:17

No dobrze ale jeżeli kierowca Hondy miał takie same znaki jak nagrywający, czyli:
z lewego - prosto i w lewo
z prawego - prosto i w prawo
To chyba mógł z lewego jechać prosto?
Oceń komentarz:
+
0
-
PP 2715H 2016-07-20 08:36:12

Jak miał zjechać skoro nagrywający zajął mu pas? Nawet na zdjęciu, które wrzuciłeś widać, że biały samochód zmienia pas w miejscu w którym włącza się do ruchu nagrywający. Jak miał to zrobić skoro to miejsce zajął mu nagrywający? Poza tym patrzcie ludzie na znaki. Znów na zdjęciu masz znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu". To, że Honda zajechała drogę nagrywającemu tak, tylko trochę nie miała wyboru. Mogła niebezpiecznie hamować i strąbić barana.
Oceń komentarz:
+
5
-
PP 2715H 2016-07-19 19:05:06

dokładnie, zawsze pojazd z prawej strony ma pierwszeństwo
no ale nie wytłumaczysz... chyba, że to kierowca hondy odpisuje ciągle w komentarzach xD
Oceń komentarz:
+
6
-
PP 2715H 2016-07-18 20:06:33

co z tego, że był na rondzie? pierwszeństwo ma ten, kto znajduje się na prawym pasie
Oceń komentarz:
+
1
-
PP 2715H 2016-07-20 16:12:25

@Niemaideałów zgadzam się z tym, rzeczywiście nie widzimy dokładnie całej sytuacji. Kwestia kultury, bo 99% kierowców w takiej sytuacji czeka aż pojazd przejedzie "jego zjazd". Może raz w życiu zdarzyło mi się że ktoś zajął prawy pas w takiej sytuacji, tylko w przypadku kolizji wina spadłaby na Hondę, bo opuszczając rondo przecinał prawy pas ruchu na którym już znajdował się drugi pojazd.
http://supernowosci24.pl/klopoty-z-opuszczaniem-ronda/
Jestem ciekaw, czy w ogóle można zjeżdżać z ronda z lewego pasa, bo różnie to się interpretuje? – pyta pan Marek, kierowca z 10-letnim stażem. – Owszem, można, ale należy ustąpić pierwszeństwo pojazdowi, który porusza się pasem zewnętrznym

http://www.motofakty.pl/artykul/jazda-po-rondzie-zasady-ruchu-zawracanie-kierunkowskazy-1.html
Jeśli już jesteśmy na rondzie, to zjeżdżać z niego możemy zarówno z lewego, jak i prawego pasa, jeżeli zjazd jest dwupasomowy. Manewr zawsze sygnalizujemy prawym kierunkowskazem. Kierowca zjeżdżający lewym pasem, a więc skręcający w prawo, musi ustąpić pierwszeństwa kierowcom jadącym prawym pasem na wprost. Znajdują się oni bowiem po jego prawej stronie.

i sporo innych artykułów można znaleźć szukając informacji o zjeździe z pasa wewnętrznego

Oceń komentarz:
+
1
-
PP 2715H 2016-07-20 01:38:53

@x, a co to za zasada z tym pierwszeństwem z prawej strony?...jest jakiś zapis w PoRD?...czy piszesz tylko w kontekście tej konkretnej sytuacji, bo prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby taka zasada obowiązywała na rondach.
Oceń komentarz:
+
0
-
PP 2715H 2016-07-19 22:02:17

Zgadza się, że pierwszeństwo ma ten z prawej, ale jak ja znajduje się na rondzie, a inny kierowca chce wjechać na rondo to musi ustąpić pierwszeństwa samochodowi znajdującemu się na rondzie tego też uczą tylko Pan zadaje dziwne pytania. Zresztą proszę sobie obejrzeć obrazek powyżej.
A co do sytuacji z Hondą to dla przejrzystości całej sytuacji przydał by się obraz bardziej z lewej strony wtedy byłoby wiadome na pewno kto komu wymusił pierwszeństwo, bo tak to tylko można gdybać. Ale ogólnie z tego nagrania wina jest obydwóch kierowców bo najpewniej Honda chciała zjechać na prawy pas, a drugi kierowca najpewniej wjeżdżając na rondo wymusił na Hondzie zmianę pasa na lewy i przecięcie jego toru jazdy więc wina jest obopólna, ale jak już prędzej pisałem można tylko gdybać jak to było, gdy w rzeczywistości nie widać wszystkiego.
Oceń komentarz:
+
4
-
PP 2715H 2016-07-19 19:06:48

Panie Niemaideałów, żeby zjechać z ronda w taki sposób jak zrobiła to Honda - musiał przeciąć drogę pojazdowi znajdującemu się po prawej stronie
Takich rzeczy uczą zanim wsiada się do auta
Oceń komentarz:
+
2
-
PP 2715H 2016-07-19 17:11:19

Panie "x" każdy wjeżdżający na rondo ustępuje pierwszeństwa samochodom znajdującym się na rondzie, chyba że pierwszeństwo zostało oznaczone inaczej. Dlatego twoje pytanie jest dla mnie dziwne, albo po prostu nie stosujesz się do znaków lub ich nie znasz (nie wiesz co oznaczają).
Oceń komentarz:
+
5
-
PP 2715H 2016-07-19 15:57:56

a od kiedy pierwszeństwo ma ten kto jest na rondzie? nowa zasada?
Oceń komentarz:
+
8
-
PP 2715H 2016-07-18 21:19:54

To jakaś nowa zasada?
Oceń komentarz:
+
5
-
PP 2715H 2016-07-18 11:08:54

Z tego co widzę to sam wymusiłeś na nim pierwszeństwo on już był na rondzie, a ty wcisnąłeś mu się przed nos.
Oceń komentarz:
+
11
-
PP 2715H 2016-07-20 08:33:23

w tej sytuacji był znak poziomy "ustąp pierwszeństwa przejazdu" artykuł zamieszczony z czapy.
Oceń komentarz:
+
3
-
PP 2715H 2016-07-19 16:03:41

http://www.echodnia.eu/radomskie/wiadomosci/radom/art/8511034,pytamy-specjalistow-jak-bezpiecznie-jezdzic-po-rondzie-zapraszamy-czytelnikow-do-dyskusji,id,t.html

co z tego, że był na rondzie? prawy pas wolny, więc go zajął i to on miał pierwszeństwo. To, że 99% kierowców przepuszcza ludzi w takiej sytuacji to tylko kultura.
Oceń komentarz:
+
10
-
PP 2715H 2016-07-18 01:49:52

Oceń komentarz:
+
28
-
PP 2715H 2016-07-20 08:31:44

Co do całej sytuacji w 0:09s filmu jest znak poziomy przy wjeździe na rondo, Znak ten informuje, że dojeżdża się do skrzyżowania na którym należy ustąpić pierwszeństwa.
Od 0:06s widać, że Honda jest na rondzie i można domniemać, że jest praktycznie zaraz za obszarem z kamery. W tym przypadku nagrywający ma obowiązek zatrzymać się i przepuścić Hondę tak jak wskazuje mu to znak poziomy.
Nagrywający nie dał możliwości kierowcy Hondy na poprawy zjazd z ronda bo zajął mu pas. Czy kierowca Hondy zjechał by poprawnie tego nie wiadomo.
Artykuły kto ma pierwszeństwo na rondzie np "http://www.echodnia.eu/radomskie/wiadomosci/radom/art/8511034,pytamy-specjalistow-jak-bezpiecznie-jezdzic-po-rondzie-zapraszamy-czytelnikow-do-dyskusji,id,t.html " nie mówi o sytuacji w której jasno określone jest kto ma pierwszeństwo tak jak na tym filmiku widać.
Więc panie nagrywający - patrz pan na znaki przez szybę a nie kamerkę.
Oceń komentarz:
+
19
-

Dodaj komentarz

Załączanie filmów i zdjęć (?)
Aby dołączyć do komentarza film z youtube lub z facebooka, albo zdjęcie, wystarczy zamieścić do niego link w treści komentarza
Wybierz pliki
Dodając komentarz akceptujesz regulamin

Szukaj

Najgorsi kierowcy w lipcu

  1. G4 UPKA
  2. WSE 4JC5
  3. WU 9034R
  4. V7 OOOOO
  5. SK 200WH
  6. WSK 2V38
  7. LU 219NL
  8. KBR 03307
  9. PO 1MP21
  10. GA 509KW

Zobacz rankingi kierowców z poprzednich miesięcy »