Oceniamy kierowcę, który przecież wybrnął doskonale. Nie wiem czy to przypadek czy umiejętności ale zostawiając politykę na bok - kierowca zasługuje na oklaski. Kwestią sporną jest tutaj prędkość z jaką jechał, na moje oko ponad 200 km/h aczkolwiek sądzę, że w tym przypadku niewiele miał do gadania. Z drugiej strony szeroko powinno się omawiać styl w jakim jeżdżą takie konwoje ponieważ zazwyczaj przekraczając dozwoloną prędkość stwarzają realne zagrożenie.
No ciekawe z jaka predkoscia jechal i czy opona napewno byla sugerowana przez producenta. Run flat - co wiaze sie z homologacja auta...
Znam osobe, ktore rocznie po polskich drogach robi 130,000km i w ciagu 7 ostatnich lat miala tylko raz wystrzal opony(na autostradzie)
Po tekstem o peknieciu opony na jednym z for jest fajny komentarz:
(...) A powaznie, od ponad 30 lat pracuje w dziale homologacji BMW, dopuszczalem 750Li PL (F03) do ruchu w wielu krajach, dla tego samochodu dopuszczone sa 2 rodzaje opon (letnia 255-720 R490SAC 117H, zimowa 245-710 R490SAC T M+S) oba rodzaje systemu PAX, jak opisali przedmowcy. Wybuch (rozerwanie?) takiej opony jest wysoce nieprawdopodobne, czyzby rzeczywiscie, jak niektorzy tu sugeruja, w ramach oszczednosci te super opony zastapiono zwyklymi (fizycznie mozliwe, ale tylko gdy sie zmieni cale kola, z felgami). Byloby to karygodne, bo wtedy wygasa homologacja, als o ile mozna bylo wyslac czolowke panstwa do Smolenska z pilotami bez uprawnien przpogodzie uniemozliwiajacej ladowanie na lotnisko bez odpowiediego wyposazenia to co tam glupie opony?
a nie mówiłem?