Panowie pragnę zauważyć, że jazda na swuak ma ZAWSZE sens pod warunkiem, że jeśli jest ograniczenie prędkości np do 70km/h które nie powoduje spowalniania innych aut do 40 km/h Niestety wielu kierowców a) nie wie że na lewym pasie nie jedzie się do końca zwężki b) nie wie że jadąc prawym pasem powinno się zostawić lukę na jedno auto, przy okazji unikając jazdy zderzak w zderzak i np. stłuczki :)
Druga sprawa POLICJO na zwężkach powinnaś stać i wystawiać mandaty, A NIE ŚCIGAĆ LUDZI JADĄCYCH 15KM SZYBCIEJ NIŻ TO CO JEST PO MIEŚCIE PRZEPISOWE!!
Temperować powinno się głupotę.
wszystko w pozadku jest jak jest sytuacja pokazana przez ciebie za skrzyzowaniem czy rondem przy pelnej plynnosci ruchuale nie w korku ktory sie ledwo porusza
"konik własnie o tym mowie ze to zdaje jedynie egzamin za skrzyżowaniem a w większości przypadków niestety tylko pogarsza sytuacje dla jadących prawym pasem"
Widzę, że ekspert się wypowiada. Jest mnóstwo materiałów na temat jazdy na suwak (np. ten konika) ale nasi krajowi mistrzowie świata, jak powszechnie wiadomo, są ekspertami w jeździe i piłce nożnej "bo ich odczucia są inne niż fakty", więc tym gorzej dla faktów. Dopóki będziemy mieli takich ekspertów dopóty jazda na suwak nie będzie działać...
Dwa kolejne przykłady szeryfostwa:
Idź lepiej drogi Queście do urzędu starosty odpowiadającego Twojemu miejscu zamieszkania i zdaj prawo jazdy. Będzie luźniej i kulturalniej na drodze:)
konik wlasnie o tym mowie ze to zdaje jedynie egzamin za skrzyzowaniem a w wiekszosci przypadkow niestety tylko pogarsza sytuacje dla jadacych prawym pasem
Jazda na suwak może ale nie musi zwiększyć przepustowości przy zanikaniu pasa ruchu.
Jeśli ruch odbywa się płynnie bez konieczności zmniejszenia prędkości. Wjeżdżamy wcześniej by nie powodować hamowania przez inne pojazdy bo zmniejszy to przepustowość.
Jeśli ruch odbywa się płynnie ale przy znacznie zmniejszonej prędkości jedziemy do końca i na suwak. Powoduje to, że przepustowość się zwiększy bo po zaniknięciu pasa ruchu zwiększamy prędkość. Dzięki suwakowi efektywniej wykorzystujemy pustą przestrzeń pomiędzy pojazdami. Korek jest najkrótszy z możliwych jeśli pasy są wykorzystane równomiernie.
Jeśli ruch odbywa się skokowo to suwakiem nie zwiększymy przepustowości ale korek będzie najkrótszy.
Czyli jazda na suwak ma zawsze plusy. Krótszy korek to mniejsze ryzyko przyblokowania pojazdów na wcześniejszych skrzyżowaniach, wyjazdach.
Ci którzy jadą prawym i narzekają, że ich z lewej wyprzedzają i się "wpychają" w kolejkę sami są sobie winni bo powinni jechać tak by wykorzystywać pasy równomiernie. Dotyczy to również tirów bo jeśli tiry będą jechać tylko prawym to zawsze będą stratni.
widzisz hanys i tu sie mylisz spytaj policjanta a sie dowiesz dla czego za to mandatu nie moze dac a co do twoich obelg to akuratnie pokazujesz jaki poziom reprezentujesz wyluzuj troche bo ci zylka peknie :)
BTW. poczytaj sobie o dyslekci
@Quest. O czym Ty pyerdolisz? Jaka bezpieczna odległość / prędkość? Gość ma przed sobą pusty qrwa lewy pas i go blokuje. Bezpieczna odległość? Do czego ja się pytam? Chyba do słownika ortograficznego. Pisze się "hamować" nieuku. Masz braki w wykształceniu i w logicznym myśleniu chyba też.
po czym mnie oceniasz ze robie bledy?? to jestes bardzo inteligentny :) ale wracajac do tematu tak to moze byc dostosowanie do warunkow atmosferycznych, psychofizycznych kierowcy i zachowania bezpiecznej predkosci azeby moc w kazdej chwili wychamowac auto
?Quest?, nie ma problemu, sprawdźmy to.
Umów się ze znajomym na jazdę w korku. On nagra Cię jak blokujesz pas ruchu i zanosi odrazu na policję, najlepiej idźcie razem. Nagrajcie całą rozmowę z posterunku - macie filmik, zeznania, i interpretacje policji. Proszę Cię upublicznij to po fakcie, zrobisz ze mnie apostoła powolnego lewego pasa jeśli się mylę ;)
ale kodeks tez muwi ze trzeba dostosowac predkosc jazdy do warunkow na drodze (w co wliczamy wszystkie czynniki w tym ludzkie) i nieslyszalem zeby komus wlepiono mandat za to
blokowanie pasa ruchu, poprzez jazdę i zatrzymanie obok innego pojazdu poruszającego się kończącym się pasem w korku, pomimo możliwości kontynuowania jazdy swoim pasem, można zakwalifikować jako wykroczenie określone w art. 90 Kodeksu wykroczeń, który stanowi, że kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, podlega karze grzywny.
macie nasrane, koleś przyblokował gnoi którzy chcą wyprzedzić wszystkich i chcą wjebać się bez kolejki. Ja robię tak samo i w dupie mam co o tym myślicie
Fragles po 1sze wyluzuj i zachowaj troche kultury po 2 nawet jesli bedzie tak jak muwisz to ostatnie auto przejedzie w tym samym czasie moze to jedynie zdac egzamin na krotkim odcinku za skrzyzowaniem zeby wiecej aut moglo przejechac za jedna zmiana swiatel
@?QUEST? Jaka tępa dzida z Ciebie. Zrozum ze jak na prawym pasie jedzie 10 aut (jak to opisujesz) to przy jeździe na suwak będzie ich 5 na prawym i 5 na lewym. Głupi człowieku. Wtedy masz korek krótszy o połowe. Nikt nie mówi (pisze) o wciskaniu się. Jazda na suwak to jest "one by one" . Wiem ze nie ogarniasz. Po chłopsku : prawy puszcza jednego z lewej po czym sam jedzie i znowu 1 z lewej i 1 z prawej itd. Teraz rozumiesz ? Buraku z zapyziałej wiochy co to jazda na suwak?
Ok to wez mi to wytlumacz jak niby rozladowujesz korek bo jesli jedzie 10 aut prawym a 1 lewym to jak wjedzie na poczatek to prawym jedzie juz 11 i ten na koncu jest o pole dalej niz byl
Taka moja prosta logika
tu chodzi o zwykla uczciwosc skoro ja moge poczekac to czemu ty nie mozesz jak ty sie wcisniesz to wydluzasz kolejke za soba no ale ty jestes z przodu i tylko to sie dla ciebie liczy tak korku nie rozladujesz jak o to ci chodzi
gdybyś stosował zasadę jazdy na suwak to nikt by nie musiał się prosić o wjechanie, ale ok rozumiem, że są takie wyjątkowe jednostki jak ty, do których nie docierają żadne argumenty i wiedzą lepiej. Polecam jeździć tylko tym pasem, który wiesz, że się nie skończy i nigdy ale przenigdy nie zmieniaj go na inny bo będziesz musiał "skomleć" o wpuszczenie....
"cwaniaczek zablokował cwaniaczka"? co jest złego poruszaniu się wolnym pasem ruchu, bo nie rozumiem? Masz ból dupy bo ktoś wykorzystuje wylany asfalt, zamiast wydłużać korek w nieskończoność?
Jak wiesz, ze za 40 km droga zwęża się do jednego pasa to od razu zajmujesz ten pas, który będzie szedł dalej? chodź by pozostałe pasy były wolne?
DEBIL! I Tyle, zablokował tuman ruch, efekt dokładnie taki sam jakby dojechał do końca. Trzeba być idiotą żeby wpaść na pomysł, że takie blokowanie ruchu ma jakikolwiek sens.
Dziękuje autorowi filmu pokazania cwaniactwa na drodze w wykonaniu samego autora filmu, który sam widzi znak o zwężeniu, a sam ciśnieni się lewym pasem jak cwaniak.
SGL- Śląsk Gliwice Las