Wg. Wikipedii zasób zmniejszonych tablic to 17 379 kombinacji na każde województwo. Tylko patrzeć jak niedługo się wszystkie zasoby wyczerpią, a wszystko właśnie przez takich jak ten. Ale za to jaki lans ma na dzielni.
No i matematyk po raz trzeci. Po zagłębieniu się dalej w lekturę jednak popełniłem błąd, nie doczytałem, że faktycznie część tablic jest zabroniona Czyli nie można mieć rejestracji S 000, Czy S AAA. Wymagania i obliczenia ile faktycznie wariacji można przedstawić wyszczególniam po raz kolejny w załączniku, również podając Podstawę, na której się wzorowałem. Pozdrowionka
Tu ponownie matematyk. Zastanawiał mnie ten wynik 17 379 do tego stopnia że zerknąłem w rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017 poz. 2355) żeby zerknąć czy są jakieś ograniczenia albo wykluczenia mówiące o tym, że rejestracja na przykład musi mieć 2 cyfry i 1 literę, no ale nie ma tam takiego ograniczenia, jest jasno napisane, że dozwolone są wszystkie wariacje, a dodatkowo dodaję załącznik z w/w rozporządzenia
No niezbyt moim zdaniem. Dział matematyki -> wariacje z powtórzeniami.
Mamy rejestracje o takim wzorze: [kod województwa] - S1 S2 S3, Gdzie S to skrót od symbol.
S1 S2 albo S3 można wyrazić na 34 sposoby: 10 z nich stanowią cyfry od 0 do 9, a pozostałe 24 to litery alfabetu co razem daje 34.
Są to wariacje z powtórzeniami ze względu na to, że nikt nie broni mieć rejestracji powiedzmy S 000, Czy S AAA. Czyli za każdym razem mamy dostęp do 34 możliwych znaków na podstawie których możemy umieścić Symbol. Przechodząc do obliczenia końcowego. Na każde województwo przypada dokładnie 34*34*34 kombinacji, co daje w sumie wynik 39 304. Przypuszczam, że w momencie w którym liczba rejestracji zbliży się do pułapu wypuszczą rejestrację Powiedzmy S0 000, S1 000 i tym podobne dodając do swojej puli 393 040 kolejnych możliwych kombinacji, bądź też idąc dalej systemem łącznie 4-ro znakowym S0 00, S1 00 i tak dalej, tym sposobem dodadzą dodatkowe 11 560 możliwości. W tym momencie trzeba wniosek uzasadnić i urzędy już tak chętnie nie wydają skróconych rejestracji, a w związku z powyższym będzie miało podejrzewam to drugie zastosowanie. Aktualną więc metodą można wydać +/- 40.000 rejestracji + dodatkowe albo 11.500 albo blisko 400.000 (na województwo oczywiście).
PS
Mój post nie ma nikogo obrazić czy dyskredytować, chcę pokazać możliwe wyjścia z sytuacji, pozdrowienia od zapalonego matematyka.
Po co w ogóle wymyślono to badziewie skoro istniały już tablice dwurzędowy w kształcie amerykańskim? Poza tym dlaczego te numery są skrócone i nie ma na nich wyróżnika powiatu?
Chyba nie wie, ze jeśli urząd dowie się, że zataił prawde o pochodzeniu samochodu, to nie dość, ze zaplaci kare, to jeszcze zaplaci sobie za nowe blachy
@Matematyk
Odpowiedziałem na post Gizio o pochodzeniu samochodu. A co oznacza konstrukcyjne przygotowanie... inna ramkę pod tablicę i ewentualnie oświetlenie tablicy... tylko czy to taki problem że jakiś ewenement robi z samochodu szkaradę? Wg. mnie jego strawa i tyle :)
Nie chodzi o pochodzenie danego pojazdu tylko przystosowanie konstrukcyjne. Możesz mieć przecież Audi produkowane w Niemczech, na eksport (gdzie już będzie domyślnie zmniejszone miejsce), a potem możesz sobie takie auto sprowadzić. Czyli auto masz pochodzenia niemieckiego, ale konstrukcyjnie przygotowane jest na zupełnie inny rozmiar tablic. Przykład masz w załączniku.
Dodatkowo, nie wiem czy wiesz, ale wydanie tablic rejestracyjnych wiąże się z wypełnieniem oświadczenia - zgodnie z Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017 poz. 2355) Rozdział 2 §2 ustęp 3. którego treść również zamieszczam w załączniku.
Zaznaczę, że nie jestem prawnikiem, ale wiem, że w momencie kiedy mamy do czynienia z oświadczeniem wobec jakiegokolwiek urzędu znajduje zastosowanie art. 233 kk czyli odpowiedzialność za zeznawanie nieprawdy lub zatajanie prawdy oraz za złożenie niezgodnego z prawdą oświadczenia, a konkretnie: przestępstwo złożenia fałszywych zeznań, za które grozi od 6 miesięcy do 8 lat.
Jest jeden przepis wyłączający Art 233 §2 czyli: Warunkiem odpowiedzialności jest, aby przyjmujący zeznanie, działając w zakresie swoich uprawnień, uprzedził zeznającego o odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznanie lub odebrał od niego przyrzeczenie. Tłumacząc: na oświadczeniu powinien być podpis, że właściciel jest świadom odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Nie jestem w 100% pewien, ale wydaje mi się, że wzory o czasową rejestrację nie posiadają takiego oświadczenia w związku z powyższym właściciele samochodów którzy fałszywie złożyli oświadczenia a nie zostali poinformowani o odpowiedzialności karnej mogą spać spokojnie, ponieważ przepis jest niejako martwy. Ale tak jak pisałem wyżej prawnikiem nie jestem, nie wiem czy jest jakiś inny tryb wyłączający, bądź też za który grozi odpowiedzialność karna (nie znam całego kodeksu karnego, czy też KPK albo KW, nie wiem czy nie ma też odniesienia w ustawie prawo o ruchu drogowym) także tutaj postawię kropkę
W załączniku podaję screeny na podstawie których pisałem wypowiedź
1. Zdjęcie niemieckiego Audi konstrukcyjnie przygotowanego pod tablice zmniejszone
2. Art mówiący o tym, że rejestracja ze zmniejszonymi tablicami to inaczej złożenie oświadczenia że pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany TYLKO(!) pod tablice mniejszone
3. Odpowiedzialność karna i jej wyłączenie czyli art 233 kk.
Zajeżdża drogę i wlecze się lewym wolniej od jadących prawym