Szeryf buc, cham nieznający przepisów. Reguła jazdy na suwak w Polsce jest uregulowana w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym, a dokładnie w art. 22 pkt 4 ust. 4a i 4b, które weszły w życie 6 grudnia 2019 roku. Zasady te nakładają obowiązek jazdy na suwak w sytuacjach, gdy:
Na drodze są co najmniej dwa pasy ruchu w tym samym kierunku.
Jeden z pasów kończy się lub jest zablokowany.
Występuje znaczne zmniejszenie prędkości, czyli zator drogowy.
Według tych przepisów kierowca jadący pasem bez przeszkód musi umożliwić wpuszczenie jednego pojazdu z kończącego się lub nieprzejezdnego pasa tuż przed miejscem końca pasa lub przeszkody. W przypadku dróg z trzema lub więcej pasami, środkowy pas ruchu ustępuje kolejno pojazdom z prawego, a potem z lewego pasa. Jazda na suwak ma na celu zwiększenie płynności ruchu i poprawę bezpieczeństwa
Szeryf buc, cham nieznający przepisów. Reguła jazdy na suwak w Polsce jest uregulowana w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym, a dokładnie w art. 22 pkt 4 ust. 4a i 4b, które weszły w życie 6 grudnia 2019 roku. Zasady te nakładają obowiązek jazdy na suwak w sytuacjach, gdy:
Na drodze są co najmniej dwa pasy ruchu w tym samym kierunku.
Jeden z pasów kończy się lub jest zablokowany.
Występuje znaczne zmniejszenie prędkości, czyli zator drogowy.
Według tych przepisów kierowca jadący pasem bez przeszkód musi umożliwić wpuszczenie jednego pojazdu z kończącego się lub nieprzejezdnego pasa tuż przed miejscem końca pasa lub przeszkody. W przypadku dróg z trzema lub więcej pasami, środkowy pas ruchu ustępuje kolejno pojazdom z prawego, a potem z lewego pasa. Jazda na suwak ma na celu zwiększenie płynności ruchu i poprawę bezpieczeństwa