Tablica rejestracyjna OB69346
Województwo opolskie
Powiat Brzeg
Pojazd: OPEL ASTRA II 1.7 DTI MR`98

Oceń kierowcę

19
120

Komentarze

OB 69346 2017-07-31 17:25:16

Do autora filmiku. Generalnie w prasie i opiniach ekspertów szacuje się, że MINIMALNY bezpieczny odstęp wynosi 2 sek.
Dla czego 2 sek - > doucz się dla czeo
Czyli przy prędkości 60 km na h około 35m.
Twój odstęp tam wynosi między 4 a 6 m zgodnie z przepisami normującymi długość tych linii. Więc nie cytujcie tu jakichś przepisów, tylko po prostu zachowujcie odpowiedni odstęp. jakiś mniej więcej 5x większy niż prezentuje nagrywający. I tyle w temacie, jakby był zalecany odstęp nie było by filmiku...
Oceń komentarz:
+
0
-
OB 69346 2017-08-01 00:25:57

Chłopie, sugerujesz że cała idea manewru wyprzedzania jest bez sensu? Za każdym razem jak ktoś kogoś wyprzedza zabiera mu bezpieczny odstęp według Twojej "logiki", Więc wg. Ciebie ludzie mają się nie wyprzedzać wcale? Bo innego wyjścia nie ma jeśli wg. Ciebie nie wiem, "nie wolno?" zabrać "Twojego" bezpiecznego odstępu? "Za każdym razem jak jedno auto wyprzedza drugie to przesuwa się w kolejce i w jakiś sposób ten odstęp zabiera. Ale normalny człowiek sobie ten odstęp odbudowuje i tyle. Skoro jest szybszy to przy najbliższej możliwej okazji Ci ten odstęp odda wyprzedzając kolejne auto.. Ty nic nie tracisz. I tyle, dzisiaj się urodziłeś? Nigdy nikogo nie wyprzedziłeś? Czy jak? Bo nie rozumiem....
Oczekujesz zakazu wyprzedzania w Polsce bo to zabiera Twój bezpieczny odstęp? Czy ktoś ma jakoś Ci za to zapłacić? A może lepszym rozwiązaniem jest siedzieć komuś na bagażniku w odstępie 5 m. i tak jest wg. Ciebie bezpieczniej? Żeby ktoś Cię czasem nie wyprzedził bo to uraża Twoją dumę i zabiera twój odstęp (którego i tak nie ma bo jak widać siedzisz komuś 5m na dupie)? Nie rozumiem takiego żenującego toku rozumowania. Co to jest w ogóle za sformułowanie "wpierdoli się w odstęp". Po to jest linia przerywana by wyprzedzać, po to ma być odstęp by było bezpiecznie, a przyśpieszanie jak się jest wyprzedzanym i zabieranie komuś miejsca na schowanie się to ostatnie skurczysyństwo jakie można zrobić (zabronione prawnie btw). Nie wyobrażam sobie bycia takim Huj&^() Albo jadę spokojnie nie mam zamiaru wyprzedzać i zostawiam odstęp dla innych by mogli to robić,
albo wyprzedzam i wykorzystuję wolne miejsce. A jeśli ktoś w ostatnim momencie mi to miejsce zabiera ryzykując życie swoje, moje i osoby jadącej z przeciwka to jest ostatnim idiotą i jego miejsce nie jest na drodze publicznej. Tyle. Koniec. Kropka.
Oceń komentarz:
+
0
-
OB 69346 2017-07-31 22:26:33

Zadam jedno pytanie - oczekuje odpowiedzi TAK lub NIE.
Czy jeśli nagrywający zachowa bezpieczny odstęp (taki jak podałeś) i ktoś wpierdoli mu się w ten odstęp to sytuacja się polepszy?:

(TAK) - po zajechaniu drogi bezpieczny odstęp wzrośnie i będzie bezpieczniej (na tym nagraniu winny jest nagrywający)

(NIE) - po zajechaniu drogi odstęp zmniejszy się ponad 2x (zostanie podzielony na 2 oraz zostanie od niego odjęta długość auta które wbiło się przed nagrywającego) a to oznacza, że wyprzedzający odebrał nagrywającemu bezpieczny odstęp i sam go nie zachował (winny wyprzedzający).

Zastanów się nad odpowiedzą, przedyskutuj możliwe obliczania z panią od matematyki - wybieraj mądrze :)
Oceń komentarz:
+
1
-
OB 69346 2017-07-31 11:05:53

Dyskusje o tym, że uprzejmością jest zrobienie miejsca innym to jakiś idiotyzm, szanujmy się wzajemnie. Siedzenie na tyłku poprzednikowi jak się nie ma zamiaru go wyprzedzić i podjeżdżanie mu jeszcze pod bagażnik żeby nie puścić przypadkiem szybszego to szczyt chamstwa i bezmyślności.

Ja tak jak inni zostawiam innym ten kawałek miejsca żeby mnie mogli wyprzedzić i tyle. A pisanie że się nie ma obowiązku nikogo wpuszczać i pomagać innym to oczywiście typowa polskość i wiejskość. Pies ogrodnika, sam nie zje i innemu nie da. Jeszcze życie ryzykuje swoje i innych.

Widzę że chyba głównym komentującym tutaj jest autor filmiku który próbuje się ratować (twarz) pisząc bez końca ten sam argument.
Dobrze że nie ma wielu na szczęście takich kierowców jak wyprzedzany/nagrywający i większość ludzi zostawia odstęp i nie przyśpiesza jak się ich wyprzedza....

Trzeba by to Wysłać do Pana Dworaka i ciekawe jak On by to skomentował !

Oceń komentarz:
+
1
-
OB 69346 2017-07-29 16:47:45

Tak naprawde w całej sytuacji winni są dwaj kierowcy:
nagrywajacy mimo ze nie wyorzedzał nie utrzymywał bezpiecznego dystansu od poprzedzajacego pojazdu w celu ułatwienia innym wyprzedzania -to obowiazek oraz kultura jazdy,nie chesz jechac szybko daj innym jechac a nie niepotrzebnie narazac swoje zdrowie i nerwy wszystkich.
A drugi że zaczał wyprzedzanie widzac że kolega przed nim nie trzyma wystarczajacej odległosci od poprzedzajacego samochodu godzac sie na to ze bedzie musiał mu wcisnac sie przed maske ... za mało konikow, bo inaczej zrobil by to bezpiecznie wyprzedzajac dwóch.
Sumujac obydwoje panowi są winni!
Oceń komentarz:
+
5
-
OB 69346 2017-08-02 21:03:47

Blablabla z wiejskiej wypowiedzi jestes typowy burakiem ktory za grosz nie potrafi sie odnalezc na drodze, powiem ci jedno jakie pobocze ...widac co soba reprezentujesz , twoj tok myslenia pokazuje jakim jestes kierowca, pojezdzij roznymi autami ( małe ,duze, -osobowe,dostawcze,ciezarowe) to zrouzmiesz i nauczysz sie jak nalezy zachowywac sie na drodze!! Zamierzał wyprzedzac wiec mogł go spokojnie puscic nie zjezdzajac tylko nie dodajac gazu ,zostawic tyle mijesca zeby sie zmiescil a nie siedziec na zderzaku zeby zaden z jego pobratymców wiesniakow nie wjechał przed niego w wyscigu szczurów ...
ps2 jak bys jechał za mna w takiej odległosci jak .. a ja bym zachamował ty napewno bys nie zdarzył sie zatrzymac swoja furmanka :)
Oceń komentarz:
+
0
-
OB 69346 2017-07-31 01:35:53

Sumując jeden winny. Oddaj Prawko ;)
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-31 01:05:57

Nie ma obowiązku ułatwienia wyprzedzania innym. To jest tylko forma grzecznościowa.
Z punktu widzenia Kodeksu Drogowego kierowca samochodu osobowego nie ma obowiązku zjeżdżać na pobocze gdy jest wyprzedzany lub gdy inny kierowca sygnalizuje chęć wykonania manewru wyprzedzania:
Maly, czytanie nie boli :) Wystarczy kodeks poczytać :P
Jeżeli masz odwagę, weź ten film na komórce i pójdź do ruchaczy z WRD albo jeszcze wyżej do WORDu i spytaj ich o opinie.
Oceń komentarz:
+
5
-
OB 69346 2017-07-30 22:04:46

Ty Blablabla ty to jestes znawca przepisów ...
Robisz z siebie pajaca... to jeszcze dodaj ten punkt ze jak nie wyprzedzasz to jestes zobowiazany utrzymywac dystans od poprzedajacego pojazdu w celu ułatwienia wyprzedzania innym ...
Jak ty prawo jazdy zdałes ? Wiem kupiles jak polowa innych ...
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-30 19:57:58

Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

PS Bezpieczny dystans to taki w którym zdążę zareagować na zmienianie się sytuacji na drodze. Zawinił Wyprzedzający
Oceń komentarz:
+
5
-
OB 69346 2017-07-29 04:47:53

To nie bandyta ..to tampon :))
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-29 12:31:19

Ale się kutas wepchał i zajechał drogę.
Po co go wpuszczałeś? trzeba było przyśpieszyć albo walić w niego ( może by go zawinęło bokiem ) i miał by baran nauczkę.
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-27 16:38:56

Po cholerę mu zjeżdżałeś?
Oceń komentarz:
+
9
-
OB 69346 2017-07-27 10:12:11

Nagrywający do SZTUMU!
Skasuj ten filmik, bo się ośmieszasz.

Masz obowiązk zachować bezpieczny odstęp, taki abyś tu dał radę wyhamować jakby coś - na co przy Twojej odległości do białego nie było szans

i taki aby bezpiecznie ktoś mógł Cię wyprzedzić jeśli Ty nie masz zamiaru tego zrobić.

A Ty nie dość, że masz odstęp przed sobą taki, że nie zmieściło się tam 1 auto, to jeszcze przyśpieszyłeś jak Cię prawidłowo wyprzedzał, na przerywanej i czas na lewym pasie bo bez stresu by się schował jakby było wolne miejsce - którego mu nie zrobiłeś jeszcze przyśpieszając.

Czy masz świadomość że swoim zachowaniem TY go mogłeś zabić? A to mógł być ojciec z żoną i 3jką dzieci którzy mogli mieć do przejechania jeszcze 500 km i prawidłowe wyprzedzenie mogło być jak najbardziej uzasadnione, zwłaszcza że jak sam napisałeś na YT za chwilę skręcałeś w prawo więc po co siedzisz na tyłku komuś?

Jako osoba jeżdżąca rocznie c.a. 40-50 k km na co dzień widuję takich boCHaterów jak Ty. Jak nie masz zamiaru wyprzedzać to trzymaj odstęp i daj szansę innym. To nie wyprzedzanie jest głupie, głupie jest jechanie 2 m za poprzedzającym autem!
Tyle mam do powiedzenia.
Oddaj prawo jazdy, zgłoś się dobrowolnie na komendę w celu jego odebrania.

Podsumowanie:
- Jeździmy zachowując BEZPIECZNY odstęp od poprzedzającego - pozwalający nam spokojnie zahamować i nie powodujący ryzyka że jadący za nami wjedzie nam w tyłek

- jeśli nie mamy zamiaru wyprzedzać wcale, nie jest to w naszym stylu to dajemy taką szanę innym jeszcze bardziej zwiększając odstęp, a nie siedząc komuś na tyłku

Oddaj PJ!
Oceń komentarz:
+
21
-
OB 69346 2017-07-30 03:58:47

Bezpieczna odległość ma charakter sytuacyjny, przez co nie jest ściśle określona przepisami ruchu drogowego. Jednemu wystarczy 5m, a dla innego i 50m to będzie za mało. A takie teorie, że bezpieczna odległość to taka, że przed tobą ma się zmieścić dodatkowy pojazd w razie wyprzedzania, to tylko i wyłącznie teorie, teorie snute przez takich snobów nazywających siebie zawodowymi, co próbują tworzyć swój własny kodeks drogowy, nie mający nic wspólnego z tym jednym, do którego powinni się stosować. To na kierowcy wykonującym manewr wyprzedzania leży odpowiedzialność, to on ma się upewnić, czy ma czas i miejsce do wykonania owego manewru. Jak widać na filmie nie miał ani czasu, ani miejsca, a ucieczka na pas awaryjny to też nie obowiązek nagrywającego, a tylko jego dobra wola, bo równie dobrze mógł "nie widzieć" manewru buraka. Kończę swoją wypowiedź twoją własną puentą: "Oddaj PJ!", bo popierając wyprzedzającego debila udowadniasz, że wcale nie jesteś lepszy od niego.
Oceń komentarz:
+
4
-
OB 69346 2017-07-27 23:50:03

Wg Twojego toku myślenia, zostawiam sobie 40m przed pojazdem dla bezpiecznej odległości aby mieć czas na reakcję,. Wpieprzając się pomiędzy nas skracasz mi ten czas.
Koleś sam wyprzedził i siedział innemu na dupie.
Sam sobie przeczysz.
Zostawiam sobie bezpieczne miejsce, a tym manewrem zabierasz mi ten czas.
Jeżeli chodziłeś do szkoły to:
Ostatnie auto z przeciwnej strony mija w 35 sekundzie, manewr skończył w 43 sekundzie co daje prędkość ok 65km/h.
Nie mam możliwości wyprzedzania to nie wyprzedzam. Daj przepis na poparcie Twojej tezy.
Podpowiem:
Z punktu widzenia Kodeksu Drogowego kierowca samochodu osobowego nie ma obowiązku zjeżdżać na pobocze gdy jest wyprzedzany lub gdy inny kierowca sygnalizuje chęć wykonania manewru wyprzedzania:

Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.

Z punktu widzenia osoby wyprzedzanej zjeżdżanie na pobocze jest gestem przyjaźni skierowanym w stronę osoby chcącej nas wyprzedzić. Drogi w Polsce są tragiczne i bardzo często kierowcy ułatwiają sobie wzajemnie manewr wyprzedzania. Zachowanie za wszech miar słuszne, ale…
może prowadzić do zniszczenia zawieszenia, kolizji i innych
Proponuję poczytać
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2. kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Oceń komentarz:
+
6
-
OB 69346 2017-07-27 19:18:26

popieram!
Oceń komentarz:
+
5
-
OB 69346 2017-07-27 09:05:52

Wyprzedzanie przy takiej prędkości i ruchu drogowym na jednopasmówce, by zyskać 30 sekund to kretynizm, a wyprzedzającemu powinno się zabrać prawo jazdy.
Oceń komentarz:
+
7
-
OB 69346 2017-07-27 08:45:34

Wyprzedzający powinien stracić prawko. Sfrustrowany gołodupiec w 20 letnim złomie pewnie o "porażającej" mocy 85 kuni. Nie stać go na nic porządnego to "pokazuje" co to nie on. A jest zwykłą biedną parówą.
Oceń komentarz:
+
1
-
OB 69346 2017-07-28 20:41:41

Pod maską tej bestii pracuje turbodoładowany silnik o mocy 75 kuni :)
Oceń komentarz:
+
0
-
OB 69346 2017-07-27 06:35:55

Przyspieszył? Może auto przed nim zwolniło?
Oceń komentarz:
+
4
-
OB 69346 2017-07-27 03:51:58

Nagrywający jest bezmózgiem. A wszyscy broniący go i piszący o bezpiecznej odległości powinni sie puknąć w czoło. Przy prędkości ok. 80-90 km/h ile wynosi bezpieczna odległośc? 5 m? Długość tego samochodu co wyprzedza to ok. 4 m. Skoro nagrywający ma problem żeby wpuścić auto wyprzedzające go to nawet niech ma 10 metrów odstępu - to jest bezpieczna odległość?! Podstawowa zasada - nie wyprzedzasz - daj innym szanse się wyprzedzić
Oceń komentarz:
+
17
-
OB 69346 2017-07-29 18:30:50

Nie zmyślaj przepisów, Kodeks Drogowy nie definiuje ile wynosi bezpieczna odległość. Może być i 10 metrów jeśli ci wystarczy, jeśli nie wystarczy i nie wyhamujesz to twoja wina.
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-27 11:26:53

Podstawowa zasada, nie masz miejsca, żeby wyprzedzić, nie wyprzedzasz.
Oceń komentarz:
+
15
-
OB 69346 2017-07-27 11:18:59

Po jaki h@j to tłumaczysz?...miejscowa gawiedź i tak tego nie zrozumie.
Oceń komentarz:
+
11
-
OB 69346 2017-07-27 11:04:49

Wiec zapewne jeśli miał 10 metrów i wjechało tam auto to teraz odstępu jest więcej?
Skoro 10 metrów to źle to 1-2 metry to lepiej?
Puknij się zatem w plecy bo w głowę to już nie ma sensu...
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-26 17:55:25

nagrywający chyba jest niedoinformowany, jest wyprzedzany to przyspiesza i nie zostawia miejsca pojazdowi który wyprzedza, a jest do tego zobowiązany. Należałoby go podać na policję gdyż sprawia realne zagrożenie życia i zdrowia.
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-28 20:37:29

@MelodyTab nie wiem gdzie Ty taka norme zauwazyles, bo ja niestety nic takiego u nas w kraju nie zaobserwowalem. Sam owszem zjezdzam na pobocze, ale niestety jestem jednym z niewielu, ktorzy tak robia. Moim faworytem sa kierowcy, ktorzy maja sobie swoim pasem, a jak juz masz sporo miejsca i zaczynasz ich wyprzedzac to wtedy zjezdzaja na pobocze... Po co? Przeciez mam miejsce, zeby wyprzedzic, nie mogli zjechac kilkanascie sekund wczesniej?
Oceń komentarz:
+
1
-
OB 69346 2017-07-27 16:26:27

Ale jeżeli jest się wyprzedzanym to nie można dodatkowo stwarzać zagrożenia na drodze, przyspieszaniem a nie zostawiając miejsca samochodowi który wyprzedza stwarza zagrożenie.. więc jeżeli chcesz być chamem to przyspieszasz i nie robisz miejsca, chcesz być kulturalny na drodze to jedziesz stałą prędkością i pozwalasz się wyprzedzić, trudne to chyba nie jest. Szukacie sprawiedliwości w jeździe na zamek, to umożliwiajcie też wykonanie bezpiecznego manewru wyprzedzania.
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-27 09:57:13

Na drodze z otwartym poboczem normą jest zjeżdżanie na pobocze aby ułatwić innym wyprzedzanie, czy tym z tyłu czy z przodu, jeżeli tylko jest widoczność i pas boczny wolny.
Od 30 s filmujący przesuwa się do prawej i robi miejsce przed sobą, conieco zwalnia, a od 41 s przyspiesza i ... chciał się chyba wytrąbieć, :) .
Oceń komentarz:
+
4
-
OB 69346 2017-07-27 01:49:30

Ja tam widzę ciągle mniej więcej stałą odległość od poprzedzającego białego samochodu. Ta przerwa nie służy do tego, żeby się w nią wcisnąć. To jest zachowanie bezpiecznej odległości.

Wyprzedzana osoba, jedyne czego nie może robić, to przyspieszać. Nie jest zobowiązana do żadnego usługiwania wyprzedzającemu. To on ma się upewnić, czy będzie miał miejsce.
Oceń komentarz:
+
15
-
OB 69346 2017-07-26 22:47:19

Jaki przepis mówi o tym, że ma zostawiać miejsce wyprzedzającemu? Nie ma takiego przepisu. Ma zachować bezpieczny odstęp od pojazdy poprzedzającego, co znaczy tyle, żeby w razie nagłego hamowania miał czas na reakcję.
Oceń komentarz:
+
10
-
OB 69346 2017-07-26 04:06:31

Kretynem tutaj jest nagrywający, który nie trzyma bezpiecznego odstępu i utrudnia innym kierowcom manewr wyprzedzania.
Oceń komentarz:
+
27
-
OB 69346 2017-07-28 20:34:35

Niby tak, ale jak nie masz miejsca to powinienes czekac az z naprzeciwka bedzie taki odstep, aby wyprzedzic oba pojazdy.
Nie popieram zachowania nagrywajacego, ale z jego jazdy nie wyniknelo bezposrednio zagrozenia, a niestety o kierowcy Opla nie mozna tego samego powiedziec.
Ja tez czesto i gesto wyprzedzam na trasie, ale jak widze, ze ruch jest taki, ze co kilka km wyprzedze jedno auto krecac silnik do czerwonego to odpuszczam, bo nie ma to sensu - czasu nie zyskac, a tylko strace benzyne i duzo szybciej sie zmecze.
Oceń komentarz:
+
3
-
OB 69346 2017-07-27 11:38:35

O to, to, święte słowa.
Oceń komentarz:
+
5
-
OB 69346 2017-07-26 00:03:03

Oceń komentarz:
+
19
-
OB 69346 2017-07-27 20:36:54

krótko i na temat, nagrywający to ośioł za kierownicą, "białemu" usiadł na zderzaku i tyle, kwestię wyprzedzania pozostawiam bez komentarza bo niewiele film wnosi...
Oceń komentarz:
+
9
-
OB 69346 2017-07-27 11:03:32

Zawsze to auto z przodu mogło zwolnić - efekt na nagraniu będzie prawie identyczny.
Aby wyprzedzać trzeba mieć miejsce i widoczność - obu wyprzedzający nie miał - nie miał prawa zabierać się za wyprzedzanie.
Nie wolno też odbierać nikomu bezpiecznego odstępu jak i należy zachowywać go samemu.
Przy prędkości jaką jadą auta wymagane jest nawet więcej niż było miedzy tymi autami a wyprzedzający dodatkowo wpierdala się w ten odstęp z którego nie zostaje praktycznie nic.
Uważam, ze prawo jazdy powinni wyprzedzającemu anulować.
Oceń komentarz:
+
9
-
OB 69346 2017-07-26 22:16:23

No niestety widać dokładnie że przyspieszasz w momencie gdy jesteś wyprzedzany. Jeśli nie pamiętasz, a dodatkowo na filmie tego nie widzisz to masz problem :/
Oceń komentarz:
+
16
-
OB 69346 2017-07-26 13:35:40

gdzie ty tam widzisz przyspieszanie?
Oceń komentarz:
+
16
-
OB 69346 2017-07-26 12:55:48

przyspieszasz jak cie wyprzedza, za to powinni ci zabrac prawo jazdy, jestes zagrozeniem na drodze.
Oceń komentarz:
+
22
-

Dodaj komentarz

Załączanie filmów i zdjęć (?)
Aby dołączyć do komentarza film z youtube lub z facebooka, albo zdjęcie, wystarczy zamieścić do niego link w treści komentarza
Wybierz pliki
Dodając komentarz akceptujesz regulamin

Szukaj

Najgorsi kierowcy w marcu

  1. ZS 3631Y
  2. PK 1696H
  3. SG 001AM
  4. P1 BEZOR
  5. LOP 60194
  6. EL 6W107
  7. O7 PATI
  8. PY 21280
  9. T0 IM3I
  10. ZMY 405AY

Zobacz rankingi kierowców z poprzednich miesięcy »